Monday, December 10, 2007

Finals Week! Hajimemasho!!!

I can't believe a semester's already over. I also can't believe that I'm almost at the halfway mark of my college career. Agh! Time flies.

It's been really exciting taking Japanese this semester. Of course learning the language was exciting, but for me, I think the best part was learning about the culture and sharing with my fellow classmates. Japanese culture always intrigued me, and this class has been an awesome medium that exposed me to other Japanese cultures that I wasn't aware of.

I wish I could've shared some more of my interests from Anime, Drama, Food, Music, Novels etc....

Oh well! If anyone else is interested some of the things mentioned above, feel free to approach me! I'll always be open to conversations~~~

Ooh.
This is kinda random,
but if anyone's interested in Japanese Novels - Read some of Kaneshiro Kazuki's books.
He's an author of many contemporary Japanese books like Go or Fly, Daddy, Fly, which has been made into famous movies also. It embodies the style of modern Japanese literature with creative, almost surreal yet realistic background settings and plot progressions.

Woot!

4 comments:

rob said...

アンさん!
あなたは2008ねんにブログをかきませんでした!でもこんにちは!

あなたはげんきですか。あなたの冬休みはどこへいきましたか。韓国へかえりましたか。わたしは台湾へかえりました。とてもたのしいですね。=)

じゃまたあした!

Q said...

あんさんのブログはどこですか。わたしはあんさんのブログがすきですから、はやいブログをしてください!バタラとしょかんへいきましょうか。明日しけんがありますから、オルーナイターをしなけばなりません!がんばってね!:)

Anonymous said...

はい、日本語のクラスはおもしろいですよ。

ジェッキさんもバージニア大学生ですか。(Sorry if I spelled your name wrong!)せんもは何ですか。

かねしろかずきさんはほんとうにFly, Daddy, Flyを書きましたか。私はFly, Daddy, Flyのえいがを見て、いいと思いました。

Q said...

Anjjang!
Miss you! Come back to bloggers.com kudasai! :)